جراحی لوزه

جراحی لوزه : لوزه ها در قاعده حلق، انتهای آن و پشت بینی قرار گرفته و قسمتی از سیستم ایمنی بدن هستند که اگر بزرگ شده یا عفونت کنند برای بیمار مشکلاتی مانند ناهنجاری های دندانی، آبسه و انسداد بینی ایجاد می کنند.

باید گفت که کودکان بیشتر از بزرگسالان دچار تورم و التهاب لوزه می شوند به همین علت والدین می بایست بلافاصله بعد از مشاهده مشکلات تنفس و بلع برای درمان، آن ها را نزد یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب ببرند.

جراحی لوزه

زمان مراجعه برای جراحی لوزه

افراد با مشاهده علائم زیر که از نشانه های عدم سلامت لوزه ها هستند می بایست برای آگاهی از وضعیت لوزه ها و درمان آن ها به پزشک متخصص مراجعه کنند:

• آبسه
  • انسداد بینی
  • درد شدید در گلو
  • خر و پف
  • سینوزیت مزمن
  • دشواری در غذا خوردن
  • تنفس بد بو
  • آپنه خواب
  • عفونت گوش

آیا امکان کاهش سطح ایمنی بدن در اثر جراحی لوزه ها وجود دارد؟

لوزه ها همچون زنگ خطر عمل کرده و وظیفه آن ها دفاع از بدن در مقابل ویروس ها و باکتری ها می باشد، به همین علت نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند.

درست است که برداشتن لوزه ها تا حدی موجب تضعیف سیستم ایمنی می شود اما افراد باید بدانند که پیامدهای ناشی ازوجود برخی اختلالات یا عفونت در لوزه ها به قدری مخرب و آسیب زننده است که برنداشتن آن ها به مراتب خطرناک تر از برنداشتن آن ها بوده و برای افراد مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

عوارض ناشی از برنداشتن لوزه ها چیست؟

بدن در صورتی که جراحی لوزه ها و برداشتن آن ها به موقع صورت نگیرد به مرور زمان نسبت به داروها مقاوم می شود به نحوی که اگر فرد در بزرگسالی به عفونت یا مشکلات دیگر دچار شود، بدن توانایی مقابله با دارو را نداشته، فرد به ضف شدید دچار شده و حتی احتمال مرگ برای او وجود خواهد داشت.

تغییر صدا پس از جراحی لوزه

یکی از متداول ترین تغییراتی که به خصوص در کودکان بعد از عمل لوزه ها پدید می آید تغییر صدا می باشد که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.

البته باید گفت که برطرف شدن مشکل تغییرات صدا در برخی از کودکان به مدت زمان بیشتر و گذراندن دوره های گفتاردرمانی نیاز دارد.

همچنین افراد باید توجه داشته باشند که جراحی لوزه سوم در صورت وجود مشکلاتی همچون شکاف کام یا دو شاخه ای بودن زبان کوچک ممکن است موجب تغییر دائمی صدا شود، دکتر مجتبی میرزاده در چنین مواردی تمام سعی خود را می کنند که جراحی لوزه را برای افراد انجام نداده یا فقط بخشی از آن ها را بردارند

1 + پانزده =

Call Now Buttonتماس جهت مشاوره