جراحی بینی طبیعی

افرادی که خواستار جراحی زیبایی بینی خود هستند سلایق متفاوتی دارند. برخی دوست دارند دیگران متوجه عمل زیبایی بینی آن ها بشوند و بعضی دیگر مایلند جراحی بینی آن ها به گونه ای باشد که فقط ایرادات بینی برطرف گردد و فرم و ساختار بینی از حالت طبیعی خارج نگردد و به عبارتی کسی متوجه عمل زیبایی بینی آن ها نشود. به این نوع عمل بینی که دکتر مجتبی میرزاده در انجام آن تبحر دارند جراحی بینی طبیعی می گویند.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر مجتبی میرزاده

 

باید این را در نظر داشته باشید که یک عمل بینی مطلوب، رسیدن به یک بینی کوچک و باریک نیست بلکه باید میان فرم بینی با فرم صورت بیمار تناسب وجود داشته باشد. مثلا گاهی اوقات افراد از بینی سلبریتی یا شخص دیگری خوشش می آید و از پزشک خود درخواست می کند بینی او را نیز همانند بینی آن شخص تغییر دهد اما بیمار باید در نظر داشته باشد که فرم و اجزای صورت او با فرد دیگر متفاوت است پس ممکن است آن بینی در صورتش حتی زشت به نظر برسد. یک جراح بینی خوب و باتجربه در مشاوره های قبل از جراحی بینی ، بیمار را نسبت به این مسائل آگاه کرده و برای او دید واقع بینانه ایجاد می کند.

قبل از جراحی بینی

این مطلب باید برای بیمار روشن شود که برای داشتن یک بینی زیبا و مطلوب، طول و پهنا و ارتفاع بینی با دیگر اجزا و جوارح صورت او تناسب داشته باشد. بدین ترتیب که فاصله ابتدای بینی تا رویش مو و فاصله نوک بینی تا چانه فرد متناسب بوده و پهنای بینی نیز با پهنای لب تناسب داشته باشد. چنانچه این تناسب ها مورد توجه قرار نگیرد، هرچند هم بینی بسیار زیبا و بدون ایراد جراحی شود اما در صورت فرد نازیبا جلوه کرده و نتیجه را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

ویژگی های این نوع بینی

همانطور که می دانید جراحی زیبایی بینی سال های زیادی است که در کشور ما رواج دارد و افراد بسیاری تحت انجام این عمل زیبایی ( حالا چه بر حسب نیاز و چه بر حسب علاقه ) قرار گرفته اند به هر حال طی این سال ها مدل ها و فرم های زیادی در این زمینه محبوبیت یافته و کم کم به مرور زمان از رواج افتاده است. در این میان مدلی که همیشه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و همچنان محبوبیت دارد مدل طبیعی است.

در جراحی بینی طبیعی روی پل بینی قوس ایجاد نمی شود، نوک بینی سربالا نیست و زاویه ای که با لب به وجود می آید بین 90 تا 95 درجه می باشد. در این مدل، جراح بینی حالت های طبیعی بینی را حفظ کرده و فقط ایرادات ظاهری و داخلی بینی را برطرف می کند، ایراداتی مانند قوز بینی، پهنای بیش از اندازه، کج بودن ظاهری  بینی و افتادگی نوک آن و همچنین مشکلات داخلی بینی مثل انحراف و پولیپ و دیگر مشکلات تنفسی.

 

جراحی-بینی-طبیعی

 

رینوپلاستی طبیعی برای بینی های استخوانی و گوشتی

همانطور که می دانید بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوستی نازک با استخوان و غضروف مستحکم باشد. نازک بودن پوست بینی های استخوانی می تواند هم مزیت باشد و هم عیب. از آن جهت مزیت است که تغییرات ایجاد شده به وضوح قابل رویت هستند و از جهتی دیگر چون کوچکترین اشتباه احتمالی را نیز نمایان می کند می تواند عیب به شمار آید.

پوست بینی های گوشتی، ضخیم بوده و شامل استخوان و غضروف ظریف است. در گذشته جراحی های بینی فقط به روش های کاهنده انجام می گرفت اما امروز با پیشرفت دانش پزشکی و روش های علمی با استفاده از تکنیک تقویت غضروف و استخوان های ضعیف نتایج جراحی های بینی گوشتی نیز بسیار رضایت بخش تر شده اند.

خبر خوب اینکه امکان جراحی بینی طبیعی برای هر دو مدل بینی یعنی استخوانی و گوشتی امکان پذیر است و معمولا جراحی بینی طبیعی دارای نتایج مثبت و مطلوب می باشد.

 

 

در رابطه با جراحی بینی گوشتی بیشتر بخوانید:

اگر بخواهیم نمونه ای واضح و فوق العاده از بینی های گوشتی را معرفی کنیم می توانیم به بینی آفریقایی اشاره کنیم که غضروف این نوع بینی از استحکام بسیار کمی برخوردار بوده، ضعیف است و پوست ضخیمی دارد.

روش هایی که در گذشته برای جراحی بینی های گوشتی به کار می رفت مسمر ثمر نبود و در اغلب موارد افراد شاهد بازگشت غضروف های تراش داده بینی خود به شکل اولیه بودند. امروزه با تکنیک هایی همچون گرافت گذاری و تقویت غضروف که همزمان با شکل دهی به بینی صورت می گیرد احتمال اینکه بینی بیافتد یا به شکل اولیه خود باز گردد بسیار کم و عملاً نزدیک به صفر است.

تمرکز جراح در تکنیک های جدید جراحی بینی گوشتی بر تقویت غضروف نوک بینی می باشد که این کار را معمولاً با حرکت غضروف از قسمت میانی تیغه به نوک بینی انجام می دهد.

حفظ تناسب صورت یکی از مواردی است که باید حتماً در جراحی بینی گوشتی به فرم طبیعی مورد توجه قرار بگیرد. اگر پزشک بینی را بیش از اندازه کوچک کرده یا انحنای زیادی را بر روی پل آن ایجاد کند ممکن است بیمار دچار مشکلات تنفسی گردد که در برخی موارد حتی امکان اصلاح آن وجود نداشته باشد.

ضعیف بودن غضروف های بینی گوشتی و وجود غدد چربی زیاد در آن به این نوع بینی ساختار شکننده ای می دهد که موجب می شود جراحی آن حساس تر باشد دقیقاً به همین دلیل هم هست که دکتر مجتبی میرزاده به بیمارانی که بینی شان گوشتی است توصیه می کند تا مدت زمان بیشتری نسبت به افرادی با بینی استخوانی اقدام به زدن چسب بر روی بینی خود نمایند.

 

 

مزایا و معایب جراحی بینی گوشتی چیست؟

جراحی بینی چرب و گوشتی همچون شمشیری دو لبه می باشد. از یک طرف مدت زمان زیادی برای بهبود آن نیاز است و از طرف دیگر پوست ضخیمی که پوست بینی را می پوشاند آسیب می بیند.

با شکل دادن مجدد نوک بینی توسط جراحان حاذق ایرانی نتایج بسیار خوبی از این جراحی زیبایی برای افراد حاصل می شود.

جراح برای شکل دادن نوک بینی از خود بافت یا یک ایمپلنت استفاده کرده و بدین ترتیب از بدشکلی بینی و افتادگی نوک آن جلوگیری می کند؛ در برخی موارد برای این کار از غضروف گوش استفاده می شود.

درست است که ضخامت زیاد پوست بینی محدودیت هایی در جراحی آن ایجاد می کند اما موجب پوشش ناهمواری های استخوان بینی می شود.

تفاوت های جراحی بینی طبیعی و فانتزی

بینی فانتزی یا به اصطلاح عروسکی نسبت به مدل بینی های طبیعی بسیار کوچک تر بوده و زاویه ایجاد شده با لب در جراحی بینی عروسکی 100 درجه می باشد. همچنین برخلاف بینی طبیعی که پل بینی کاملا صاف است، پل بینی در بینی های عروسکی قوس زیادی دارد به صورتی که نوک بینی کاملا سربالا می شود.

همانطور که به نظر می رسد تغییرات قابل اجرا در جراحی بینی فانتزی نسبت به بینی طبیعی بیشتر است بنابراین نیاز به دقت و مهارت بسیار زیادی دارد اما بیمار نیز نباید انتظارات نامعقول و دور از واقعیت داشته باشد چرا که کوچک شدن بیش از اندازه بینی نیز می تواند مشکلات غیرقابل جبران در تنفس فرد ایجاد کند.

به این نکته نیز باید توجه داشت که در بینی های گوشتی به علت ضخامت پوست، تغییرات ایجاد شده در بینی خیلی به چشم نمی آید بنابراین بینی های گوشتی کیس مناسبی برای جراحی بینی عروسکی نیستند. اما در مقابل، بینی های استخوانی می توانند جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی موفقی را داشته باشند.

 

جراجی-بینی-طبیعی

 

بهترین جراح برای این عمل

از آنجایی که بینی یکی از اجزای مهم و تاثیر گذار در زیبایی صورت هر فرد می باشد بنابراین چنانچه قصد جراحی زیبایی بینی خود را دارید حتما در انتخاب جراح بینی نهایت دقت و تحقیق را داشته باشید. با توجه به این که عمل زیبایی بینی از عمل های رایج و شایع در کشور ما است در نتیجه جراحان زیادی هستند که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند اما شما برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را پس از عمل بینی خود داشته باشید، بیشتر از هرچیز باید نسبت به انتخاب جراح بینی زمان بگذارید و با حوصله و وقت فراوان نسبت به جراحان زیبایی بینی بررسی های خود را انجام دهید.

برای آن که بتوانید بهترین جراح زیبایی بینی را برگزینید باید به میزان مهارت و تجربه او دقت داشته باشید و چنانچه خواستار جراحی بینی طبیعی هستید باید به دنبال جراح بینی بگردید که جراحی های زیادی را به سبک بینی طبیعی و البته با نتایج قابل قبول انجام داده باشد.

عوارض عمل بینی نچرال

افراد قبل از جراحی بینی نگرانی، استرس و سوالات زیادی در رابطه با آن داشته و عمده نگرانی آن ها در رابطه با عوارض ناشی از این جراحی زیبایی می باشد. نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه ویژه کرد این است که هر عملی ( اعم از درمانی و زیبایی ) که برای انجام آن بافت ها، استخوان ها و اعضای بدن دستخوش تغییر شده و در پوست برش ایجاد شود با یکسری عوارض برای افراد همراه خواهد بود.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر میرزاده

 

برای انجام جراحی بینی طبیعی نیز لازم است تا برش هایی بر روی پوست و غضروف های بینی صورت بگیرد که این امر عوارضی برای بیماران به دنبال دارد. البته باید بگوییم که عوارض ناشی از جراحی بینی به مراتب کمتر از سایر روش های جراحی می باشد.

به طور کلی عوارض جراحی بینی را می توان به دو نوع عمومی و غیرعمومی دسته بندی کرد؛ عوارض عمومی بعد از جراحی در همه افراد بروز می کنند اما عوارض غیرعمومی در شرایط خاصی همچون عدم توجه فرد به رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی و همچنین عدم انتخاب یک جراح بینی خوب در او بروز خواهند نمود.

لازم به ذکر است که عدم رضایت بیماران از تغییرات ایجاد شده و همچنین رضایت نداشتن آن ها از فرم جدید بینی بخش عمده نارضایتی افراد از این جراحی زیبایی می باشد.

احتمال بروز عارضه در صورتی که جراح به طور کامل و به خوبی با آناتومی بینی آشنایی داشته و بر تکنیک های جراحی مسلط باشد به حداقل میزان خود خواهد رسید. البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که در برخی مواقع نارضایتی افراد از نتیجه به میزان تبحر و مهارت پزشک ارتباطی نداشته و به علت توقعات غیرمعقول و غیرمنطقی است که از جراحی بینی و جراح خود دارند.

 

 

عوارض عمومی جراحی بینی

به دلیل اقداماتی همچون صیقل دادن استخوان ها یا برش هایی که بر روی پوست و غضروف های بینی و به منظور برطرف نمودن مشکلات موجود در ساختار بینی ایجاد می شود مقداری درد، تورم و کبودی در تمامی بیماران بعد از جراحی بروز می کند که بعد از مدتی برطرف شده و با اقدامات ذیل می توان در رفع آن ها تسریع ایجاد کرد:

  • برای تسکین درد از مسکن استفاده کنید.
  • روند کاهش تورم و کبودی را با رعایت نکاتی همچون استفاده از کمپرس گرم و سرد، استفاده از چسب، عدم مصرف موادغذایی سفت و پرادویه، مصرف میوه جات و آبمیوه های طبیعی و غیره تسریع ببخشید.

هزینه عمل

هزینه دقیق عمل بینی قبل از معاینه حضوری فرد امکان پذیر نبوده و برای اطلاع از هزینه عمل بینی باید به مطب پزشک مراجعه کنید و پس از مشاوره با پزشک مبلغ دقیق به شخص اعلام می گردد.

آیا سن در نتیجه جراحی بینی طبیعی تأثیر گذار است؟

بدون شک، همه ما می‌دانیم که بینی یکی از اعضای طبیعی بدن است که پس از تولد، تا زمان بلوغ، به رشد خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین، بهتر است برای انجام جراحی بینی طبیعی پس از این دوره، با توصیه جراح بینی، اقدام شود. چرا که اگر قبل از تکمیل دوره رشد، جراحی بینی انجام شود، احتمال دارد پس از عمل، تغییراتی در بینی رخ دهد و نتیجه طبیعی و طبیعی رینوپلاستی تحت تأثیر قرار گیرد.

مشاوره قبل از عمل بینی طبیعی

جلسه مشاوره با یکی از جراحان بینی طبیعی متخصص و با تجربه یک جلسه بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. این جلسه به دلیل موارد زیر به یک نشست مهم تبدیل می‌شود:

بررسی سوابق پزشکی بیمار توسط دکتر عمل بینی طبیعی و ارائه یک ارزیابی جامع با هدف کمک به شناسایی و مدیریت بهتر خطرات مرتبط با جراحی بینی طبیعی در بیمار.

بحث درباره نتایج مطلوب و پیشنهاد روش‌های مناسب برای دستیابی به آن نتایج توسط متخصص جراحی بینی طبیعی او با استفاده از تکنیک‌های متنوع یا حتی پیشنهاد استفاده از ایمپلنت، بهترین برنامه را برای دستیابی به نتیجه‌ای بهترین را که شما به دنبال آن هستید، ارائه می‌دهد.

بحث در مورد هزینه و گزینه‌های پرداخت در طول جلسه مشاوره.

بررسی تأثیر روانی روند جراحی بر بیمار. صحبت کردن با یک پزشک متعهد می‌تواند بیمار را از نظر روان‌شناختی در شرایط بهتری قرار دهد و به بیمار در مدیریت دغدغه‌های مرتبط با فرایند کمک کند. در واقع، پزشک با همراهی بیمار در طول این فرایند، نقش یک پشتیبان را در گذر از تجربه‌ای جدید برای بیمار ایفا می‌کند.

 

عمل بینی طبیعی

 

مراقبت های جراحی بینی طبیعی

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی ممکن است در ابتدا کمی چالش برانگیز باشد ، اما با رعایت دقیق آن ها می توانید به بهترین نتیجه ممکن دست یافته و از بروز عوارض جانبی جلوگیری کنید. در ادامه راهنمای جامعی را برای مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی به شما ارائه می دهیم :
مراقبت هایی که باید در 24 ساعت اول پس از عمل بینی طبیعی انجام دهید :

  • در 24 ساعت اول پس از عمل ، استراحت کامل در منزل ضروری است. از بلند شدن و خم شدن زیاد خودداری کنید و سر خود را با استفاده از دو بالش بالاتر از سطح قلبتان نگه دارید.
  • کنترل تورم و کبودی : برای کاهش تورم و کبودی ، از کمپرس سرد به مدت 15 تا 20 دقیقه در هر ساعت به مدت 2 الی 3 روز استفاده کنید. کمپرس را مستقیماً روی پوست قرار ندهید و از یک حوله یا پارچه نازک برای محافظت از پوستتان استفاده کنید.
  • داروها : طبق دستور پزشک ، داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید. این داروها ممکن است شامل آنتی بیوتیک ، مسکن و داروهای ضد التهاب باشند.
  • تغذیه : در 24 ساعت اول پس از عمل ، مایعات و غذاهای نرم و کم نمک مصرف کنید. از مصرف غذاهای تند ، پرچرب و سفت خودداری کنید.
  • خونریزی : در صورت مشاهده خونریزی از بینی ، از یک گاز استریل مرطوب برای فشار دادن به سوراخ های بینی به مدت 5 تا 10 دقیقه استفاده کنید. اگر خونریزی شدید یا متوقف نشد ، به پزشک خود مراجعه کنید.

مراقبت های یک هفته بعد از عمل بینی طبیعی :

  • فعالیت : از فعالیت های سنگین و ورزش به مدت یک تا دو هفته خودداری کنید.
  • عینک : از زدن عینک به مدت 4 تا 6 هفته خودداری کنید. در صورت نیاز ، می توانید از عینک آفتابی بدون قاب یا لنزهای تماسی استفاده کنید.
  • استحمام : از دوش گرفتن یا حمام کردن به مدت یک هفته خودداری کنید. به جای آن ، از حمام اسفنجی استفاده کنید و از خیس شدن سر و بینی خودداری کنید.
  • خواب : به پشت بخوابید و سر خود را با استفاده از دو بالش بالاتر از سطح قلبتان نگه دارید.
  • محافظت از بینی : از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت 6 ماه خودداری کنید و از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. همچنین ، از ورود گرد و غبار و آلودگی به بینی خودداری کنید.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها