جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی چیست؟ بینی هایی که دارای پوستی نازک بوده و استخوان و غضروف از زیر آن کاملا مشهود باشد را بینی های استخوانی می گویند. جراحی زیبایی بینی استخوانی به دلیل وجود همین نازکی پوست به مراتب از جراحی بینی های گوشتی آسان تر می باشد. روی بینی های استخوانی معمولا برآمدگی و قوز وجود دارد که می تواند دلیل آن ژنتیک فرد باشد یا در اثر ضربه ایجاد شده باشد. برای حل این مشکل با جراحی بینی استخوانی در تهران می توانید به دکتر سید مجتبی میرزاده مراجعه نمایید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر میرزاده

 

افراد دارای بینی های استخوانی معمولا بخاطر اصلاح این قوز و برآمدگی دست به جراحی زیبایی بینی می زنند. رفع انحراف و پولیپ نیز از دیگر علل تن دادن به عمل جراحی در این افراد می باشد.

نحوه جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی به صورت برش باز و یا بسته انجام می‌ شود. البته، شیوه انتخابی جراحی بستگی به مورد خاص و نیازهای بیمار دارد، که پزشک متخصص میتواند روش مناسب را با توجه به وضعیت بیمار انتخاب کند.
در جراحی بینی استخوانی، مراحل عمومی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برش و دسترسی: در جراحی برش باز، برشی در ناحیه کلوملا ایجاد می‌ شود تا به استخوان بینی دسترسی داشته باشد. در جراحی برش بسته، برش‌ ها به طور عمده در داخل بینی انجام می‌ شود.
  • اصلاح استخوان: پس از دسترسی به استخوان بینی، دکتر عمل بینی می‌ تواند استخوان را تغییر داده و همچنین اصلاح کند تا شکلی زیبا و هماهنگ تر برای بینی ایجاد کند.
  • تنظیمات دقیق: به منظور بهبود تناسب بینی، پزشک می‌ تواند اقدام به جا به‌ جایی و تنظیم استخوانها و بافت‌ های نرم داخلی را انجام دهد. این شامل تغییر ارتفاع، عرض و نوک بینی است.
  • اتمام جراحی: پس از انجام تغییرات مورد نیاز، پزشک گچ مخصوص روی بینی قرار می‌ دهد. سپس با انتقال بیمار به منزل دوره ریکاوری و درمان را سپری خواهد کرد و برای تثبیت و نگهداری فرم جدید می بایست تمامی نکات ارائه شده توسط جراح بینی را به درستی و کاملا اصولی رعایت شود.

بینی استخوانی چیست؟

به طور کلی بینی دو نوع دارد بینی گوشتی و استخوانی که برای هر کدام روشی مد نظر گرفته شده تا عمل انجام شود مانند جراحی بینی استخوانی که روشی برای عمل کردن آن نوع از بینی می باشد. بینی انسان به طور کلی از سه لایه متفاوت تشکیل شده است ، که عبارتند از :

  • لایه نخست : لایه ای نرم با بافت حساس که از پوست و عضلات تشکیل شده و برروی ساختار اصلی بینی قرار گرفته.
  • لایه دوم : ساختار اصلی بینی که از استخوان و غضروف ها تشکیل شده است و شکل اصلی بینی را تشکیل می دهد.
  • لایه آخر : این لایه در داخل بینی قرار دارد و از مخاط و پوست غشائی تشکیل شده است که پوشش درونی بینی فرد را شکل می دهند.

این که بینی از کدام نوع می باشد بر اساس همین موارد تشخیص داده می شود. یعنی هر نوع از بینی نوع بافت پوست و کلفتی متفاوت خود را دارد و حتی ساختار آنها با یکدیگر متفاوت است ، که با دسته بندی صحیح می توان آن ها را به دو نوع از بینی تقسیم نمود. خصوصیات هر بینی نیز تفاوت دارد به همین دلیلی برای هر نوع پروسه ای به خصوص در نظر گرفته شده است ، که جراحی بینی استخوانی و گوشتی نام دارند.

انواع روش های جراحی بینی استخوانی :

در بالا با تعریف و اهداف عمل بینی استخوانی تا حدودی آشنا شدیم. اکنون با روش های عمل بینی استخوانی آشنا خواهیم شد:

عمل رینوپلاستی باز : این عمل به گونه ای انجام می ‌گیرد که تیغه و پره های بینی برش خورده و جراح بینی با تسلط کامل بر روی جزئیات بینی فرد می تواند تغییرات مورد نیاز را ایجاد نماید.

عمل بینی به روش بسته : در این نوع روش، جراح بینی بدون برش روی تیغه بینی و فقط با برش های داخلی تغییرات لازم را روی بینی فرد بیمار انجام می دهد.

همه این روش ها برای جراحی بینی استخوانی در تهران ا مراجعه به دکتر سید مجتبی میرزاده قابل انجام به بهترین شکل ممکن می باشد.

 

 

مزیت ها و مشکلات جراحی بینی به روش باز و بسته :

برتری که در جراحی بینی به روش باز نسبت به جراحی بینی به روش بسته وجود دارد این است که در روش باز دقت و تسلط جراح بینی به جراحی بیشتر است. در مقابل برتری که عمل بینی بسته نسبت به عمل بینی باز دارد این است که علاوه بر این که هیچگونه علائم بریدگی روی بینی فرد بیمار دیده نمی شود، زمان عمل جراحی بینی نیز کمتر بوده، تورم در صورت فرد بیمار کمتر و روند بهبودی نیز سریع تر اتفاق می افتد.

البته این که کدام روش برای بیمار مناسب تر است توسط پزشک و نسبت به مشکلات بینی فرد بیمار انتخاب می ‌گردد. برای تشخیص این مورد در جراحی بینی استخوانی در تهران می توانید به پزشکان سراسر تهران مراجعه نمایید اما بهتر است به بهترین پزشک یعنی دکتر سید مجتبی میرزاده مراجعه کنید.

مراحل جراحی بینی استخوانی

همانطور که می دانید برای داشتن دماغی زیبا و بدون نقص با هر نوعی که باشید می بایست بعد از تصمیم گیری مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

  • مرحله ۱: مشاوره پزشکی و ارزیابی
  • مرحله ۲: بررسی تاریخچه پزشکی و عوارض بینی
  • مرحله ۳: انجام آزمایشات و تصویربرداری
  • مرحله ۴: برنامه ریزی و طراحی عمل جراحی بینی
  • مرحله ۵: حضور در بیمارستان و آماده سازی برای جراحی
  • مرحله ۶: عمل جراحی بینی
  • مرحله ۷: بازیابی و تحت نظر قرار گرفتن توسط جراح بینی
  • مرحله ۸: بازگشت به فعالیت های روزمره و رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر مجتبی میرزاده

 

جراحی بینی  طبیعی

افرادی که برای جراحی بینی خود اقدام می کنند اغلب خواستار جراحی بینی طبیعی هستند. آن ها معمولا از پزشک خود می خواهند جراحی شان به گونه ای باشد که دیگران متوجه جراحی آن ها نشوند و اینگونه به نظر برسد که زیبایی بینی آن ها به صورت طبیعی بوده و عمل جراحی موجب آن نشده است! جهت انجام این امر می توانید برای جراحی بینی استخوانی به تهران بروید و به دکتر سید مجتبی میرزاده مراجعه نمایید.

هرچند برخی افراد دیگر نیز خواستار مدل عمل بینی عروسکی هستند. که البته در این مورد مطلبی که باید در نظر گرفته شود این است که مدل بینی عروسکی برای همه فرم صورت ها مناسب نبوده و اغلب این مدل بینی در صورت هایی با فرم گرد تناسب بیشتری دارد. این هدف نیز با مراجعه به دکتر سید مجتبی میرزاده برای انجام جراحی بینی استخوانی در تهران دست یافتنی می باشد.

درصد موفقیت عمل بینی استخوانی

افرادی که خواستار عمل بینی هستند باید قبل از انجام این عمل دیدگاه صحیحی نسبت به آن داشته باشند تا در نهایت نسبت به نتیجه کار توقعات غیر واقعی نداشته باشند. معمولا درصد موفقیت جراحی بینی استخوانی و دستیابی به نتیجه مورد انتظار بیمار در این نوع بینی ها نسبت به بینی های گوشتی بیشتر است و علت آن نیز نازکتر بودن پوست بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی می باشد. زیرا تغییرات ایجاد شده روی جزئیات بینی از زیر پوستی نازک به مراتب قابل رویت تر از پوستی ضخیم می باشد.

البته این موضوع نیز نباید فراموش شود که چنانچه نقص کوچکی در کار جراح وجود داشته باشد، همین نازک بودن پوست می تواند آن را کاملا نمایان کند و به همین علت باید به هنگام انتخاب پزشک تحقیقات کامل انجام داده و جراحی را انتخاب کنید که از مهارت و تجربه بالا برخوردار باشد و در کارنامه کاری خود عمل هایی مشابه با نتایج مطلوب داشته باشد.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر سید مجتبی میرزاده

 

عوارض بعد از جراحی بینی استخوانی

همانطور که پس از انجام همه جراحی ها عوارض و خطرهایی وجود دارد، عمل بینی نیز شامل عوارضی است که به برخی از آن ها می پردازیم:

شایع ترین عارضه ای که بعد از جراحی بینی برای بیمار به وجود می آید کبودی و تورم است که زمان بهبودی این کبودی و تورم نسبت به میزان مراقبت ها و رسیدگی شخص بیمار از خود، متفاوت است.

عوارض دیگری که ممکن است پس از جراحی بینی استخوانی ایجاد گردد بی حسی، آسیب به عصب بینی، خونریزی، زخم داخل بینی، عفونت و عوارض بعد از بیهوشی می باشد که با انتخاب یک جراح مجرب و ماهر می توان این عوارض را کاهش داد.

هزینه این پروسه

از دیگر سوال های ثابت و مورد اهمیت افرادی که خواستار جراحی بینی هستند هزینه جراحی بینی می باشد. اما باید بدانید که هزینه عمل زیبایی بینی بستگی به پارامترهای گوناگونی در افراد متفاوت می باشد و این امر در جلسات مشاوره حضوری و پس از معاینه توسط پزشک قبل از عمل زیبایی برای هر بیمار مشخص می گردد. در صورت که برای جراحی بینی استخوانی در تهران به دکتر سید مجتبی میرزاده مراجعه نمایید می توانید این پروسه را با کمترین هزینه انجام دهید.

 

 

اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی

  • اولین موردی که برای انجام این نوع از رینوپلاستی باید در نظر داشته باشید و انجام دهید این است ، که یک جراح مناسب و حرفه ای را بیابید تا برای انجام این عمل به او مراجعه کنید.
  • باید بعد از مشاوره گرفتن از پزشک به آنها عمل نمایید تا به بهترین نتیجه ممکن با کمترین مقدار ریسک و عوارض در جراحی بینی استخوانی دست یابید
  • به مدت دو هفته قبل از انجام پروسه از مصرف یکسری داروها مانند ایبوپروفن که توسط پزشک مشخص می شوند خودداری کنید
  • تا دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف هر گونه دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب کنید
  • توجه داشته باشید که نیاز دارید تمام اطلاعات مورد نیاز پزشک را در اختیار او قرار دهید و در صورت ابتلا به بیماری خاصی آن را به جراح خود اطلاع دهید
  • شب قبل از جراحی بینی استخوانی به حمام بروید ؛ زیرا تا مدتی نمی توانید استحمام کنید
  • جهت اینکه معده شما در حین عمل خالی باشد شب قبل از آن شام سبکی میل کنید و تا 6 الی 8 ساعت قبل از پروسه شکم خود را خالی نگهدارید
  • قبل از اینکه برای انجام پروسه به پزشک مراجعه کنید تمام آزمایشات مورد نظر پزشک را انجام دهید و نتیجه آن ها را به همراه داشته باشید تا به او ارائه نمایید
  • همچنین لازم به ذکر است ، که باید برای انجام عمل بینی یک ساعت زودتر در محل مورد نظر حاضر شوید و دو نفر از نزدیکان را به همراه داشته باشید تا شما را همراهی کنند و بعد از اتمام رینوپلاستی شما را یاری دهند
  • جراحی بینی استخوانی پروسه بسیار حساسی می باشد. بنابراین دقت داشته باشید تا فرد مناسبی را برای مراجعه انتخاب نمایید.

نکات مهم در مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی ؟

در مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی ، نکات مهمی وجود دارند که باید رعایت شوند.

  • استراحت : پس از جراحی بینی ، استراحت کافی بسیار اهمیت دارد. سعی کنید فعالیت های فیزیکی سنگین را به مدت حداقل یک هفته پس از جراحی کاهش دهید.
  • مصرف داروها : پزشک ممکن است داروهای تسکین درد یا ضد التهاب به شما تجویز کند. برنامه مصرف دقیق داروها را دنبال کنید و در صورت نیاز به مصرف داروها با پزشک خود مشورت کنید.
  • پوشیدن بانداژ : شاید پزشک شما بانداژ روی بینی شما قرار دهد تا به  ثابت موندن حالت بینی کمک کند. راهنمایی پزشک را درباره نحوه نگهداری و تعویض بانداژ دنبال کنید.
  • رعایت تغذیه :در روز اول بعد از جراحی بینی غذاهای نرم و گرم مانند سوپ مصرف کنید. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و پروتئین مفید است.
  • جلوگیری از ضربه : تلاش کنید از ضربه به بینی خود جلوگیری کنید. زیرا ممکن است باعث خروج محتویات جراحی شده و تشدید لکه‌ های خونریزی شود.
  • حفظ رطوبت : استفاده از ترشح کننده یا بخور کمک می کند تا بینی رطوبت لازم را حفظ کند و درمان آسانتر شود.
  • مراجعه به پزشک : پیروی از توصیه های پزشکتان به معنی مراجعه منظم و به موقع به وی است. بنابراین از تغییرات غیر معمول یا هرگونه مشکلی به پزشکتان گزارش دهید.
    اگر در هر مرحله از مراقبت های پس از جراحی سوال یا نگرانی دارید ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

تفاوت جراحی بینی استخوانی با سایر روش ها ؟

جراحی بینی می ‌تواند به چند روش مختلف انجام شود. اما تفاوت اصلی بین جراحی بینی استخوانی و سایر روش‌ ها در نحوه ترمیم استخوان بینی می ‌باشد.

در عمل بینی استخوانی ، هدف این است که نقاط ضعف از بین بروند و استخوان بینی ، اصلاح شود. به عبارتی دیگر ، این نوع جراحی هدف اصلاح انحناها، ترمیم شکستگی ها ، بینی ناهموار و تنظیم اندازه استخوان بینی است.

روش های جراحی بینی غیر استخوانی معمولاً تمرکز خود را بر روی اصلاح ظاهر بینی با استفاده از تغییرات در غضروف قرار می ‌دهند. این روش ها می ‌توانند شامل برش ها ، ترمیم و کاهش حجم غضروف بینی ، حذف بافت های اضافی و تنظیم زاویه میانی بینی و نوک بینی باشند.

البته ، هر نوع جراحی بینی نیازمند بررسی دقیق و شخصی شما توسط یک جراح پلاستیک تخصصی است. بهتر است با متخصصان بینی مشورت کرده و نیازهای خاص خود را مطرح کنید تا بهترین روش جراحی برای شما تعیین شود.

درد عمل بینی استخوانی

به طور کلی اکثر افراد بعد از جراحی بینی استخوانی، درد زیادی را گزارش نمی‌کنند. در جراحی بینی استخوانی، استخوان و غضروف‌ها دست‌کاری می‌شوند. بنابراین ممکن است پس از جراحی نسبت به بینی گوشتی ناراحتی بیشتری وجود داشته باشد. اما این موارد با مسکن‌های تجویزی کاملاً قابل کنترل بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

درد عمل بینی چند روز طول می‌کشد؟

به طور کلی در طول پروسه عمل به دلیل بیهوش بودن دردی حس نخواهید کرد. اما ناراحتی احتمالی بعد از عمل ممکن است تا 3 روز طول بکشد. اگر احساس کردید درد شما بیش از حد نرمال است حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

انواع جراحی بینی استخوانی

  • جراحی بینی استخوانی مدل عروسکی: در جراحی بینی فانتزی ، بینی شخص بسیار کوچک می شود و نوک آن روبه‌بالا قرار می‌گیرد. زاویه بین لب بالا و نوک بینی زیاد است که می‌تواند تا 110 درجه هم برسد. معمولاً این مدل روی بینی‌های استخوانی (نسبت به بینی‌های گوشتی) نتیجه مطلوب‌تری دارد
  • عمل بینی استخوانی طبیعی: در این جراحی، سعی بر آن است که حالت طبیعی بینی حفظ شود. بنابراین برخلاف مدل قبلی پل بینی صاف و نوک آن خیلی سربالا نیست. زاویه نوک بینی و لب بالایی حد نرمال داشته و اندازه بینی به طور کلی طبیعی و متناسب با دیگر اجزای صورت است
  • عمل بینی استخوانی نیمه فانتزی: بینی استخوانی نیمه فانتزی، مدلی بینابین بینی فانتزی و طبیعی است. یعنی نه آن قوس و سربالایی مدل فانتزی را دارد و نه به اندازه بینی طبیعی، تغییراتش جزئی است. این بینی یک انحنای ظریف و متعادل روی پل دارد. به طور کلی به دلیل ویژگی‌های موجود در بینی استخوانی مانند غضروف محکم، همه این مدل‌ها می‌توانند نتایج مطلوبی در بینی استخوانی داشته باشند.

عمل بینی استخوانی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها