تشخیص بینی استخوانی از بینی گوشتی

از کجا بفهمیم بینیمون گوشتی یا استخوانی هست ؟

امروزه ، عمل بینی به یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی در جهان و به خصوص در ایران تبدیل شده است. با این حال ، قبل از اقدام به این عمل ، بسیاری از افراد با سوالی اساسی روبرو می شوند : آیا من بینی گوشتی دارم یا بینی استخوانی ؟
تعیین نوع بینی ، به جراح در انتخاب روش مناسب جراحی و بیمار در درک روند بهبودی و نتایج نهایی کمک شایانی می کند. در این مقاله ، به بررسی تفاوت های بینی های گوشتی و استخوانی ، روش های تشخیص نوع بینی و نکاتی در مورد مراقبت های بعد از عمل هر دو نوع بینی می پردازیم.

تشخیص بینی استخوانی از بینی گوشتی

درک ماهیت عمل بینی

رینوپلاستی یا عمل بینی ، به منظور تغییر شکل بینی ، چه از نظر زیبایی و چه برای بهبود عملکرد تنفسی ، انجام می شود. این عمل می تواند شامل اصلاحاتی مانند قوز بینی ، انحراف تیغه بینی ، بزرگی یا کوچکی بینی و یا نوک بینی باشد. اما همانطور که گفته شد ، باید قبل از جراحی بینی بدانید که آیا شما بینی گوشتی دارید یا بینی استخوانی ، چرا که تشخیص نوع بینی شما می تواند بر روند عمل بینی و دوره نقاهت بعد از جراحی بینی تاثیر مهمی داشته باشد.

تمایز بینی های گوشتی و استخوانی

مهم ترین تفاوت این دو نوع بینی در ضخامت پوست آنها نهفته است :

  • بینی های گوشتی : دارای پوستی ضخیم تر و چرب تر هستند و غضروف و استخوان زیر پوست به وضوح قابل مشاهده نیست. نوک بینی در این نوع پهن تر و گرد تر به نظر می رسد.
  • بینی های استخوانی : پوست نازک تری دارند و غضروف و استخوان زیر پوست به راحتی قابل مشاهده است. نوک بینی در این نوع باریک تر و تیزتر است.

روش های تشخیص نوع بینی

برای تشخیص دقیق نوع بینی ، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه با آن ها می پردازیم :

  1. توسط بهترین جراح بینی معاینه شوید : بهترین ، سریع ترین و دقیق ترین روش برای تشخیص بینی گوشتی یا بینی استخوانی ، مراجعه و معاینه توسط بهترین جراح بینی است. جراح با بررسی ضخامت پوست و معاینه دقیق بینی ، نوع آن را به طور قطعی تشخیص می دهد.
  2. با فشار دادن نوع بینی خود را بسنجید : در این روش ، شما با فشار دادن انگشت به نوک بینی ، میزان چربی زیر پوست را می توانید احساس کنید. چربی زیاد زیر پوست ، به احتمال زیادی به این معنی است که شما بینی گوشتی دارید. اما در صورت کم بودن چربی زیر بینی می توان نتیجه گرفت که بینی شما استخوانی است
  3. سابقه خانوادگی : اگر سابقه بینی گوشتی و یا بینی استخوانی در خانواده شما وجود داشته باشد ، احتمال اینکه شما نیز دارای یکی از این نوع بینی باشید ، افزایش می یابد.
  4. مشاهده ظاهر بینی : اگر می خواهید فقط با نگاه کردن تشخیص بدهید ، به طور کلی می توان گفت که بینی های گوشتی معمولا گرد تر و پر تر هستن و بینی های استخوانی نیز معمولا جربی بسیار کمی دارند و در ناحیه تیغه بینی برآمدگی وجود دارد.

روش های تشخیص نوع بینی

تفاوت های جراحی بینی گوشتی و استخوانی

به دلیل ضخامت بیشتر پوست ، عمل بینی های گوشتی پیچیده تر از بینی های استخوانی است. در جراحی بینی های گوشتی ، جراح باید با ظرافت بیشتری پوست را تراش دهد تا ظاهری طبیعی و متناسب ایجاد کند. همچنین ، به دلیل احتمال تورم بیشتر بعد از عمل ، ممکن است نیاز به جلسات ترمیمی بیشتری باشد.
اما به طور کلی ، مراحل جراحی بینی های گوشتی و استخوانی مشابه یک دیگر است ، اما ظرافت های بیشتری در جراحی بینی های گوشتی وجود دارد.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی

مراقبت های بعد از عمل بینی ، چه برای بینی های گوشتی و چه برای بینی های استخوانی ، به طور کلی مشابه است. این مراقبت ها شامل مواردی است که در ادامه به شما گفته می شود :

  • استراحت کافی :
    برای داشتن دوره نقاهت راحت تر و سریع تر ، پس از عمل ، حتما باید به اندازه کافی استراحت کنید و از فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد :
    برای کاهش تورم و درد ، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. اما دقت کنید که آن را به طور مستقیم بر روی بینی خود نگذارید.
  • بالا نگه داشتن سر :
    برای کاهش تورم ، هنگام خواب باید سر خود را باید بالاتر از سطح قلب نگه دارید. همچنین در طی روز سعی کنید سرتان را رو پایین نگیرید و تا حد کمی ، سر خود را رو به بالا نگه دارید.
  • مصرف دارو :
    طبق دستور پزشک ، باید داروهای تجویز شده را مصرف کنید. اگر قصد مصرف دارو های خارج از دستور پزشک را دارید ، حتما با او هماهنگ کنید.
  • خودداری از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی :
    کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی می تواند روند بهبودی را بسیار آهسته کند.
  • رژیم غذایی :
    باید از غذاهای سالم و مقوی استفاده کنید و از غذاهای پرچرب و شور پرهیز کنید. همچنین تا چندین روز اول پس از عمل ، از غذا هایی که سفت هستند و نیاز به جویدن با قدرت زیاد دارند دوری کنید.

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها