مراقبت های بعد از جراحی گوش

نکات و مراقبت های بعد از جراحی گوش

بعد از جراحی، گوش ها در موقعیت جدیدی قرار می گیرند که باید در آن تثبیت شوند همچنین عوارضی بعد از انجام اتوپلاستی در گوش ها پدید می آید که بعد از مدتی برطرف خواهند شد. مراقبت های بعد از جراحی گوش شامل یکسری نکات و دستورالعمل هاست که موجب تثبیت هر چه بهتر گوش ها در موقعیت جدید شده و در روند بهبودی افراد تسریع ایجاد می نماید. ( جراحی زیبایی گوش )

 

مراقبت های بعد از جراحی گوش

 

پانسمان گوش

پزشک بلافاصله بعد از تمام شدن جراحی، پانسمان بزرگی بر روی گوش ها قرار داده و به این ترتیب آن ها را می پوشاند. سپس با صلاحدید خود و بعد از حدود 1 تا 7 روز اقدام به برداشتن این پانسمان ها نموده و بر روی گوش ها هدبندی مخصوص قرار می دهد که موجب حفاظت گوش ها در مقابل ضربه و خم شدگی می شود. با این کار گوش ها در موقعیت اصلی خود تثبیت خواهند شد.

افراد بعد از جراحی زیبایی گوش و به خصوص در مواردی که طی اتوپلاستی گوش ها به عقب کشیده شده باشند باید به طور مداوم از هدبند یا باند تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایند؛ به مدت 1 تا 2 هفته به طور همیشگی از این سربند استفاده کرده و بعد از آن و به مدت 1 ماه فقط شب ها آن را بر روی گوش های تان قرار دهید.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی گوش چیست؟

از جمله مهم ترین نکاتی که افراد باید بعد از اتوپلاستی به آن توجه نموده و آن ها را انجام دهند عبارتنداز:

  • به هیچ عنوان گوش های تان را دستکاری نکرده و آن ها را مالش ندهید.
  • برای انجام جراحی گوش فرد به طور معمول تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد، به همین دلیل ممکن است دچار سرگیجه و حالت تهوع شوید.
  • به هیچ عنوان به پهلو نخوابیده، طاقباز و به پشت بخوابید و برای جلوگیری از غلت زدن، در اطراف خود چند بالشت قرار دهید. با خوابیدن به پهلو گوش ها تحت فشار قرار گرفته و آسیب خواهند دید.
  • توصیه دکتر مجتبی میرزاده به افراد این است که به مدت 1 هفته از پوشیدن لباس های یقه دار خودداری نموده، لباس های دکمه دار و راحت بپوشند. با این کار هنگام پوشیدن و در آوردن لباس، گوش ها تحت فشار قرار نخواهند گرفت.
  • به مدت 2 هفته بعد از اتوپلاستی دخانیات مصرف نکنید و از اسنشاق دود نیز خودداری نمایید.
  • سر را به سمت پایین خم نکرده و فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • به هیچ عنوان غذاهای سفت و جویدنی میل نکنید.
  • در صورت خروج مایعات از گوش های تان به میزان اندک نگران نشوید زیرا امری کاملاً طبیعی است، با استفاده از پنبه و هیدروژن پر اکسید و بدون ورود به کانال گوش اقدام به تمیز نمودن گوش ها کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها